Q&A: Hoe zit dat met de laagste prijs garantie?

Ken je dat? Heb je net die super gave schoenen gekocht, een nieuwe koptelefoon aangeschaft of iets anders wat je al vet lang wilde hebben.. blijkt het de volgende dag in de aanbieding te zijn! Dat is balen én zonde van je geld. Wat als je toch wat geduldiger was geweest en een dag gewacht had… Loont teruggaan naar de winkel voor de aanbieding in deze situatie? En wanneer heb je eigenlijk laagste prijs garantie?

 

‘Bij ons betaalt u altijd de laagste prijs’ en ‘u krijgt het prijsverschil terug’. Winkels met een laagste prijs garantie beloven van alles. Wie echt wil profiteren, moet de voorwaarden spellen. Zonder garantie op succes. – Consumentenbond

 

Ik ben voor het antwoord op deze vraag in de voorwaarden gedoken van verschillende grote winkelketens. En helaas is er dan ook geen eenduidig antwoord op te geven op deze vraag: het hangt kortweg gewoon van de voorwaarden van de winkel af. Wel geldt in de meeste gevallen: koop is koop.

 

Mocht een winkel toch wel een laagste prijs garantie hanteren, bijvoorbeeld bij de Mediamarkt of BCC, geldt de voorwaarde dat je je binnen 14 dagen meldt bij de winkel voor de korting en op dat moment de aanbieding ook nog geldig is. Daarnaast moet het product nog in de originele verpakking zitten, mag het geen uitverkoopproduct zijn en tellen buitenlandse winkels niet mee.  

 

Tom Poes, verzin een list

 

Snel schakelen en handelen in dit geval dus. Wat je ook kan doen, mocht je die korting echt heel heel heel graag willen hebben… Breng je nieuwe schoenen of koptelefoon terug naar de winkel en vraag je geld terug. Koop vervolgens die schoenen of koptelefoon (al dan niet in een ander filiaal) weer terug.. Maar dan met de korting!

 

Wel wat gedoe. En wees nu eens eerlijk. Zou je ook terug willen gaan als je ziet dat het product de volgende dag duurder is geprijsd om bij te betalen?

 

X Finance Chick

2 Discussions on
“Q&A: Hoe zit dat met de laagste prijs garantie?”
  • Nog nooit gedaan, want ik dacht altijd: heeft toch geen zin. Ze hebben het toch wel zo voor zichzelf geregeld, dat ze je geen geld hoeven terug te geven. Dit blijkt uit jouw artikel toch ook wel. Wel heb ik eens bij H&M ‘geklaagtweet’ over het feit dat ik net had besteld, en ik 10 minuten later een mail kreeg met een kortingscode. Toen hebben ze de korting nog verwerkt, dat was wel mooie service.
    Interessant stuk!

Leave A Comment

Your email address will not be published.